Zanim wydasz książkę pewnie myślisz, że wystarczy „wrzucić” ją do internetu i… już – sprzedaż ogólnokrajowa rozpoczęta. Nic bardziej mylnego. Na książkę składa się treść oraz Autor – o ile napisanie tekstu to pierwszy krok, jaki powinieneś zrobić przy tworzeniu publikacji, to czy zastanowiłeś się, jak pokazać się jako twórca? Na spotkaniach autorskich, konferencjach, wystąpieniach sprzedaż jest zawsze bardzo dobra, ponieważ kontakt twarzą w twarz z Czytelnikiem to Twoja najlepsza reklama.

Od czego zacząć? Od działań lokalnych. Dzięki temu oszczędzisz czas i pieniądze na podróże – na nie przyjdzie pora 🙂

  1. Zorganizuj serie spotkań tematycznych w miejskim Domu Kultury – możesz zacząć jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad wydaniem książki, to również dobry sposób na to, żeby sprawdzić, czy dany temat cieszy się zainteresowaniem.
  2. Pokazuj się na imprezach organizowanych przez miasto. Udzielaj się, pomagaj w organizacji, bądź aktywny na portalach lokalnych – to sprawi, że przestaniesz być anonimowy.
  3. Poszukaj w okolicy osób, które interesują się tematem, o którym piszesz. Znajomi znajomych to również Twoi potencjalni Czytelnicy.
  4. Jeśli masz już publikację u siebie, możesz skorzystać z niedrogiej reklamy w lokalnej prasie. Może to być stricte informacja dot. książki, spotkania autorskiego lub usług, które chcesz sprzedawać za pomocą publikacji.
  5. Przygotuj internetową wizytówkę książki (czyli landing page) i ogłaszaj się na lokalnych portalach internetowych. 

Twoja obecność na mniejszych wydarzenia i portalach sprawi, że informacje o Tobie trafią do sieci. Oprócz strony www, gdzie sam piszesz o sobie, Czytelnicy będą mogli otrzymać informacje z różnych innych źródeł i poznać Cię lepiej, a to buduje wizerunek. Nie ma nic lepszego niż pozytywny marketing szeptany i dobra opinia – a zaczyna się od działań lokalnych.